Polka stworzyła innowacyjną metodę nauki języka– Raczkuj z angielskim
Filolog angielski i pedagog Agnieszka Andrys, stworzyła innowacyjną metodę nauki języka, która jest nie tylko bardzo skuteczna, ale też jako jedyna na rynku bezpłatna, bo nauczycielem jest… rodzic.
Znajomość języków obcych współcześnie jest niezbędna. Nie tylko ułatwia funkcjonowanie w świecie, ale jest często obowiązkowa w dorosłym, zawodowym życiu. Małe dzieci są ciekawe świata i najlepiej uczą się języków obcych. Ich chłonne umysły przyjmują nową wiedzę nie jako coś obowiązkowego, lecz przez zabawę. Wielu z nas zachodzi w głowę jak nauczyć dziecko mówić w obcym języku lub jak ćwiczyć język obcy z dzieckiem w domu. Filolog angielski i pedagog Agnieszka Andrys, stworzyła innowacyjną metodę nauki języka, która jest nie tylko bardzo skuteczna, ale też jako jedyna na rynku bezpłatna, bo nauczycielem jest… rodzic.
|
Temat nauki języków jest jednym z najbardziej stresogennych i spędza wielu rodzicom sen z powiek. A to właśnie w rodzicach tkwi ogromny potencjał. Dla dzieci kluczowym czynnikiem zapewniającym chęć nauki i otwartość na nowe wyzwania jest bycie w bezpiecznej relacji i środowisku.
- Wszelkie wartości materialne tracą na wartości. Jedyną cenną rzeczą, którą możemy przekazać naszym pociechom już od samego momentu ich pojawienia się na tym świecie jest wiedza. Ona nigdy nie traci na wartości, a wręcz przeciwnie – procentuje w przyszłości. Pomysł na książkę dojrzewał we mnie dwa lata. Dzięki doświadczeniu w byciu mamą oraz olśnieniu, którego doznałam odprowadzając synka do żłobka mogę podzielić się spostrzeżeniami jak w łatwy sposób własne dziecko podświadomie nauczyć języka obcego. Do około pół roku po narodzinach człowiek jest w stanie usłyszeć i rozpoznać dźwięki wszystkich znanych języków. Po pół roku ta zdolność zaczyna maleć i przestaje się być tak wrażliwym na dźwięki, które nie występują w językach, z którymi się na co dzień spotyka. Dlatego warto wkrótce po narodzinach zacząć naukę – opowiada o Raczkuj z angielskim Agnieszka Andrys, pedagog i filolog języka angielskiego.
Dzieci, które znają co najmniej dwa języki, mają większe zdolności w zakresie trzech podstawowych funkcji: komunikowania się, myślenia i poznawania. W efekcie szybciej uczą się pisać i czytać, a procesy myślowe, które zachodzą przy używaniu dwóch języków mogą pomagać w opóźnianiu starzenia. Warto pamiętać o aspektach praktycznych, w tym możliwości nieograniczonego podróżowania.
W odróżnieniu od tradycyjnych metod nauczania języków, które wykorzystują monotonne powtarzanie usłyszanych słówek, metoda Raczkuj z angielskim to propozycja nauki „na co dzień”.
Nauka języka według metody Agnieszki Andrys nie jest nauką w stricte tego słowa znaczeniu - to dążenie do oswojenia maluchów z obco brzmiącymi słowami i daniem podstaw do dalszego rozwoju, dzięki wykorzystaniu podejścia całkowitego zanurzenia w języku oraz wywoływania pozytywnych emocji.
- Nauka dziecka języka to nie używanie długich zdań. To raczej krótkie lub pojedyncze słowa. W sytuacjach codziennych używa się uproszczonego języka, ponieważ mimo nieumiejętności odpowiedzenia dziecko zapamiętuje co się dzieje, kiedy wypowiadasz dane słowo i jakie emocje temu towarzyszą. Powtórzenia, powtórzenia i jeszcze raz powtórzenia – radzi Agnieszka Andrys.
Metoda Agnieszki Andrys świetnie sprawdzi się w przypadku rodziców, którzy niezbyt dobrze sami radzą sobie z obcym językiem. Język angielski pojawia się w życiu każdego dorosłego, jednak jest przez niego bagatelizowany, dlatego mózg nie zapisuje go w pamięci stałej.
Książka Mama i Franco podzielona jest na cztery części. Pierwsza to odpowiedzi na pytania często nurtujące rodziców. Druga część to test dla rodziców dający odpowiedź na pytanie czy są oni gotowi przełamać barierę rutyny i wejście w świat nauki i zagadek otaczającego świata. Trzecia część oparta jest na teorii, czyli naukowych badaniach, jak dziecko zdobywa wiedzę, zgodnie z rozwojem jego mózgu, począwszy od urodzenia, a skończywszy na pójściu do szkoły. Ostatnia część książki to skarbnica wiedzy. Autorka metody przedstawia w niej podstawowe słownictwo, wyrażenia jakich dzieci uczą się od samego początku ich życia i jak można się zwracać do pociech.
Nadesłał:
prshark
|