10. edycja programu „Mamo, Tato wolę wodę!”
Wystartowała jubileuszowa edycja programu edukacyjnego „Mamo, Tato, wolę wodę!”.
Celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie przedszkolaków, zwrócenie uwagi na zagadnienie ochrony środowiska oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych i postawy proekologicznej u dzieci. Dla wszystkich placówek, które przyłączą się do programu przygotowano aplikację mobilną z wodnym bohaterem Zdrojkiem, scenariusze zajęć oraz konkurs z atrakcyjnymi nagrodami. Organizatorem inicjatywy jest Żywiec Zdrój.
Dla przedszkoli…
Aby dołączyć do „Mamo, Tato, wolę wodę!” należy zarejestrować przedszkole na stronie www.wolewode.pl. Zarejestrowane placówki otrzymają dostęp do materiałów edukacyjnych – opowiadań i scenariuszy zajęć. Każda lekcja to podana w inspirujący sposób porcja wiedzy na temat znaczenia wody dla zdrowia i środowiska naturalnego. Dla 1500 przedszkoli, które zarejestrują się jako pierwsze przygotowano drukowane pakiety materiałów oraz maskotkę Zdrojka. Pozostałe placówki uzyskają dostęp do materiałów poprzez stronę internetową. Interaktywne uzupełnienie zajęć będzie stanowić aplikacja mobilna, w której wodny bohater – Zdrojek – opowie historie, podrzuci zagadki do rozwiązania (reagując przy tym na odpowiedzi) oraz przypomni o piciu wody. Zwieńczeniem 10. edycji programu będzie konkurs, w którym przedszkola będą mogły wygrać wyjątkowe elementy wyposażenia sal przedszkolnych.
…i nie tylko!
Działania programu zostały zaplanowane tak, aby dzieci mogły poznawać „świat wody” nie tylko podczas zajęć w przedszkolu, ale również będąc w domu. Aby wesprzeć rodziców w kształtowaniu u swoich pociech nawyku picia wody i uwrażliwianiu na kwestie ekologii, na stronie internetowej programu przygotowano zakładkę „Dla rodzica”. Znajdują się w niej artykuły eksperckie, pomysły na zabawy oraz sposoby na to, jak zachęcić dziecko do picia wody. Rodzice mogą również korzystać z aplikacji mobilnej programu.
Program „Mamo, tato wolę wodę” jest jednym z największych programów edukacyjnych skierowanych do przedszkoli w Polsce. Został zainicjowany przez Żywiec Zdrój w 2009 roku i od tego czasu jest nieprzerwanie prowadzony. Do tej pory w programie, nad którym patronat merytoryczny sprawował Instytut Matki i Dziecka oraz Instytut Żywności i Żywienia wzięło udział prawie 8 000 przedszkoli.
Ostatnio dodane artykuły:
Orbit® Refreshers Ponownie z Young Leosia We Współpracy z Gumami do żucia
Artystka młodego pokolenia kontynuuje współpracę z marką Orbit® Refreshers. Od 7 kwietnia Young Leosię będzie można zobaczyć w nowej kampanii reklamowej, w której namawia by „poczuć moc smaku”.
Dlaczego warto wybrać personalizowane piżamki dla dziecka?
Wybór odpowiedniej odzieży dla dziecka to nie tylko kwestia komfortu, ale również estetyki, funkcjonalności i wyjątkowego stylu. Coraz więcej rodziców decyduje się na zakup spersonalizowanych ubranek, takich jak piżamki z imieniem. Czy to tylko chwilowy trend, czy może ma praktyczne zastosowanie?
Nawodnienie w trzecim trymestrze ciąży – o czym warto pamiętać?
Kiedy do przywitania maluszka na świecie zostają już tylko tygodnie lub dni, organizm przyszłej mamy intensywnie pracuje, by przygotować się do porodu.
Poznaj świat Avionaut na BabyExpo – komfort i bezpieczeństwo w roli głównej
Polski producent fotelików samochodowych, Avionaut, patron targów BabyExpo 2025 zaprasza na wydarzenie
Najczęściej czytane artykuły:
Dlaczego warto wybrać personalizowane piżamki dla dziecka?
Wybór odpowiedniej odzieży dla dziecka to nie tylko kwestia komfortu, ale również estetyki, funkcjonalności i wyjątkowego stylu. Coraz więcej rodziców decyduje się na zakup spersonalizowanych ubranek, takich jak piżamki z imieniem. Czy to tylko chwilowy trend, czy może ma praktyczne zastosowanie?
Orbit® Refreshers Ponownie z Young Leosia We Współpracy z Gumami do żucia
Artystka młodego pokolenia kontynuuje współpracę z marką Orbit® Refreshers. Od 7 kwietnia Young Leosię będzie można zobaczyć w nowej kampanii reklamowej, w której namawia by „poczuć moc smaku”.